malinberntsson

Thursday, June 05, 2008

Elaka hundägare

Var med Tobbe igår när han skulle handla en present till sin pingla, och när vi åkte genom Majorna, så såg jag en kvinna med en hund. Hunden satt i kvinnans piffiga lilla handväska, och hade på sig rosa solglasögon. Stackars stackars hund! Hade hunden själv fått välja, så kan jag lova att den inte hade velat sitta i hennes förbannade väska. Den hade velat gå själv. Och hade hunden fått välja, så hade den inte valt att ha på sig solglasögon. Jag blir så otroligt arg när jag ser sådant! Hundar är hundar, och inga leksaker/människor/bebisar/"smycken". Det finns till och med leksakshundar till barn, som man sätter i fluffiga små väskor. Det är ju helt galet! Så skall inte djur behandlas, och det är det vi lär våra barn. Jag hävdar bestämt att det är misshandel och vanvård att behandla sina hundar på ovanstående sätt. Fruktansvärt!

Vissa borde inte få ha hund, eller andra djur heller för den delen. Och körkort för hund borde införas omedelbart!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home