malinberntsson

Sunday, September 30, 2007

Uppdatering, tredagarsfeber och förkylningar

Nu var det ett tag sen jag skrev här, så det är väl dags för en uppdatering antar jag. Vi har varit sjuka det senaste och känt oss risiga. Markus har varit på jobbet ändå, och jag har varit hemma med lilltjejen såklart. Feber och snuva. Usch. Matilda har haft tredagarsfeber, och vi tyckte så synd om henne. Men nu är det avklarat, så nu får hon aldrig det igen. Skönt!

Vi har även hunnit med att vara på Öland tillsammans med Markus föräldrar. Vi var bla. i Trollskogen och tittade på det där skeppsvraket alla redan har sett, som man tyckte var så fascinerande när man var liten. Och tänk, det var precis lika fascinerande nu också. Jag blir nog aldrig vuxen när det gäller vissa saker.

I somras var vi på semester i de småländska skogarna. Underbart! Det var Markus, Matilda och jag... och en jäkla massa myggor i samma skog (”Att klia på myggbett är lika skönt som att få orgasm”). Semestern var väldigt avkopplande (så mycket man nu kan koppla av med en liten superbebis som vill vara med och busa hela tiden), mysig, rolig och allt annat underbart man kan tänka sig. Så är det alltid när jag är med Markus. Han är bäst. Eller ja, nu är han inte ensam på förstaplatsen längre, utan delar den med en skallig liten tjej (och mamma förstås).

Semestern var som sagt i de småländska skogarna, vid Gränna. Kossor utanför fönstret och en sjö alldeles bredvid. Markus badade naken och blottade sig för diverse tanter och farbröder på båtutflykt. Lustigt tyckte jag, mindre lustigt tyckte han. En och annan dikesfärd med bilen hann vi också med. Haha. Det enda jag saknade på semestern var ”Yo momma” på MTV.

Matilda utvecklas hela tiden, och det senaste är att hon tittar på en lampa om man frågar var lampan är. Hon säger ”pappa” och ”mamma”, och när hon gör det så smälter vi totalt. Det är då man inser att man är en förälder på riktigt. Hon försöker även säga ”titta” och ”där”. Den senaste favoritleken är att kasta saker på golvet från barnstolen, och sedan ska mamma eller pappa plocka upp saken, och så kastar hon ner den igen. Jääättekul lek, verkligen!

I natt drömde jag att jag var med i Top Model. Shit vad snygg jag var. Tyra tyckte också det. Yeah!









4 Comments:

  • At 12:56 PM, Blogger Loi said…

    Heej Malin! Va roligt att läsa din blogg :) Och kul att se Matilda vid skeppsvralet på Öland... Nära Byxelkrok eller hur? Inte alls långt från där Claes har sommarstuga... Blir så himla sugen på att glömma äta mina p-piller när jag läser om er, haha! Ler lyckligt och säger NAAAH! Synd att det inte blev nån Grännatur för oss i somras, hoppas vi får ta igen det snart... Kramar Kläggan

     
  • At 9:58 AM, Blogger Girl said…

    Åhhh så sjukt söta bilder!! :D Matilda ler som en liten ängel! Hihi. Har väntat på uppdateringen här hela sommare faktiskt. :P Kraaam!!

    /Johanna

     
  • At 2:22 AM, Blogger Make way for the J-O-V said…

    Hej baby. Det känns som att varje gång jag träffar Matilda så utvecklas hon på nya sätt, antagligen eftersom vi träffas med alldeles för långt avstånd emellan.

    Vad skönt att febern är över, det är min med, finally. Men nu är jag snuvig. Sånt händer. Jag vill träffa er snart igen. Vi borde ta en höstpromenad en solig dag tycker jag.

    Hahaha, jag drömde också att jag var med i Top Model. Och Tyra tyckte också att jag var snygg. Coolt.

    Hur har du det? Vad gör ni? Jag vill veta allt!

    Nu sk ajag städa och sen iväg till Friskis och träna. Har börjat med det igen och tycker faktiskt det är kul. Idag ska jag väga mig (!). Hatar det. Men det måste man ju om man vill gå ner i vikt.

    Fina bilder på er. Saknar er så mycket. Ni är bäst i test!

    Ta hand om er!

    Massa kramar och pussar faktiskt. Haha!

    /Jovannapanna

     
  • At 1:21 AM, Blogger Make way for the J-O-V said…

    Åhh, min sötaste lilla favoritflicka nånsin! NÅNSIN!!!

     

Post a Comment

<< Home